10 Kasım 2012 Cumartesi

Saçma Sapan Meraklar #1


Saçma sapan meraklarım var bu aralar. Durduk yere saçma sapan meraklar bir de.
Tam işin en deli dolu deli dizgin sıralarında aklıma saçma sapan şeyler geliyor, işe odaklanırken nasıl da olur bilemem ama geliyor kardeşim. Tuhaf işte.

Dün mesela aklıma geldi. İnsanın en zor dayandığı şeylerden birisidir uyku. Uyku geldiği an, insanoğlu sksen dayanamaz, hani yer, durum, saat, hal fark etmez; kafa öne doğru, sağa doğru kayar gider uyursun, amma ne zamanki kafaya bir şey taksan ya da bir saat sesi ya da bir su damlası, şıpırtısı gözden akan uykuyu alıp götürür. Ya da gecenin bir saatinde, hani uykunun en tatlı anında ansızın çişin gelir de nasıl olursa hooooop insan kurulu saat gibi kalkar, bilinmez.

Dün gece kalktığımda düşündüm bunu, daha bir ton şey düşündüm ve otomatik olarak kafamda blog yazmaya başladım, saçma. Bilirim, saçma ama kafama takınca yazdım da çizdim, biçtim doğradım.

Saat 5.12 falandı, işte o civarlar. Anlamsız.

Sonra düşündüm.

Ve mesela lokantaya gitseniz yemek yemeye ya da bir kafede bir tost yeseniz, içinden bir kıl çıksa, tüy çıksa direkt garsonu çağırıp en çingene hallerde, en cazgır hallerde garsona fırça çekilir ve laf üstüne laf söylenir. Amma insan kendi saçını ağzına alır, tutar koparır, ne bileyim kızlar bunu hep yapar, oynar da oynar. Ya da saçı yağlı bir insan tiksinç gelir de sevdiğinin saçı yağlansa bile o yağ değil, gül kokar, baldır, candır. Taam, burada işin içine sevgi falan giriyor, hadi bunun mantığı var da insan neden kendi saçının yağına tahammül edemez peki? Sanırım kendimizi pek de sklemiyoruz ha?

Sonra dün düşündüm dedim ya, hani tuvaletten sonra, gecenin o kör saatinde, malum Türk'ün aklı hesabı, ayıptır.

Ve mesela neden herkes çişini yaptıktan sonra ya da kakasını tuvaletin deliğine doğru bir bakış sallar?
İğrençsiiiiiiiiiiiiiiin ay berbatsın rezilsin pisliiiiiiiiiik diyen varsa sadece gülümsüyorum :) Bu eylemi yapmayan kaç kişi var Allaaaaasen?

Ben yapıyorum şahsen, çişimin renginden 40 yıllık uzman doktor gibi böbreklerimin durumunu analiz edip içtiğim su oranını ölçüp biçiyorum, ona göre daha az daha çok su içiyorum falan. İnsan 25 senelik ömrü hayatında sayısız kez doktora gidip her bir seferinde aynı şeyleri duyunca kendi kendinin doktoru oluyorum hocam, mesele bundan ötürü.

Ve mesela bir yerde, orada burada burnunu karıştıran birini görseniz, tiksinirsiniz; bu kişi, ailenizden biri de olsa bir ton laf sayarsınız, ben sayıyorum valla, ama kendim oh karıştırıyorum, hatta minnacık çocukken oraya buraya sürerdim sümüğümü. Taam, insan kendinden tiksinmez, yabancılara kapalıdır da ulan madem burun karıştırmak ayıp bişiiii e biz neden yapıyoruz? Bize gelince ayıp kavramı değişiyor mu acaba? Sanırım bu kavramın oynaklığına bağlı biraz da.

Daha zilyon tane olay var da işte dedim ya saçma sapan şeyleri düşünüyorum bu aralar, mantık arıyorum, o zaman soralım ateistler buna ne der?

Caiz mi?

6 yorum:

  1. Ben şu kıl tüy olayına pek takılmıyorum aslında.. Tiksindim ıyy midem kalktı diyenleri de hiç gerçekçi bulmuyorum mesela.. O kısmı al çatalla kaşıkla ne varsa artık geriye kalanını ye.. Yediğin şeyler çok temiz bi o pis zaten..

    Gece tuvalete kalkma olayını ben de bilmiyorum açıkcası ama bilinç altından kaynaklı olabilir.. Annelerimiz yatağa işedik diye dövmese bence hala işeyebiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BIS biliyor musun ben de pek samimi bulmuyorum bu tipleri, hani eminim bu tiplerin evlerini de bok goturuyordur:) Ama hani disarida yemek yemek zaten riske girmektir neyin cabasi ama hani olmasa da iyidir :) Digerine gelince , biyolojik saat falan olayi da hacum benim aklim ermez.

      Sil
  2. Ayıp kavramı sosyal bir kavramdır. Almanyada hapşırmak çok ayıptır. Özellikle toplu taşımalar içinde. çünkü hapşyırmak etrafa mikrop yaymaktır. Ama zarıl zarıl yellenmek hiç de ayıp değildir. Duymamazlıktan gelirler.

    Ateistler'in dinsel kavramlara karşı olabileceği düşünülse de, farkında olmadan sözgelimi; "Umarım" demeleri beklenirken "İnsşallah" kelimesini farkında olmadan da söyleyebilirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ayip kavrami insanin tekelinde olan birseydir, herkese gore ayip farklidir bir bakima tabi sosyal ayiplar falan farkli o manada soz konusu degil sanirim. Ve dogrusun Prof ne demeli?

      Sil
  3. Çiş olayına ben de katılıyorum, ben de aynısını yapıyorum ki.=)

    YanıtlaSil

Vay Edepsiz!Ne Söyleyeceksen Söyle Hadi!