11 Şubat 2011 Cuma

Kan Kokusunu Özler Misin?Bilir Misin Kan Tatlıdır

biz dolaştık bahçemizde
koparmayı çok sevdik
nefret ede ede
biz çok sevdik

kan kokusunu özler misin
bilirmisin kan tatlıdır

biz sırçadan odamızda
herşeyi kırıp döktük
param parça parça
biz çok sevdik

Yog bööle bi durum.Kıçınızdan uydurmayın.

İyi ki bi canlı yayında sıçıyoz dedik,regl olduk dedik.Ooo pislik de olduk terbiyesiz de.Artık bunlardan çekinmeyin arki:diş:ler.Bunlar fizyolojik olaylar,taam taam herkes herşeyi biliiyi diye ulu orta herşeyi şey edecek halimiz yog,yeakyeak bu ne yaman çelişki.Kendime geldim,az biraz.Dur burayı anlatmayacaktım,hı ne anlatıyodum,he işte.Hı işte,aklıma sonra regl ile alakalı sayısız post geldi.Ne zamandır yazacaktım da fırsatım olmadı.Aslında nası bi girişle girişsem diye şey edemedim panpa.

Konumuz: REGL

Sıkılmadan dinleyiniz,size bunun terimsel,bilimsel,fensel,fiziksel,sosyal,elsel,elzem işte her el el halini anlatmayacağım.Sadece klişeleşmiş bi duruma el atmam gerek!

Şimdi panpalar biz bayanlar regl dönemlerinde asabi falan olmayız.Bunların hepsi ayaktır.Hani oruç tutmayan birinin,ayyy ben sigaraya dayanamıyom,sinirli oluyom da hani ondan tutmuyom,önemli olan niyet diye bazı şeyleri mantığa bürüme çabası var ya,ahanda ondan,bahane bunlar,mantıklı bahaneler.Yogtur aslında bööle bişi.Ha bilimsel olarak bişi varsa sööleyin,önümü ilikler,selamı çakarım da genel bağlamda yogtur bööle şeyler,bunlar ayaktır.Cidden.Kadın milleti olaraktan ota boka sarmak,trip atmak sanki cinsimize has bişeymiş gibi o dönemlerde daa bi gergin olurmuşuz gibi kendimize bi hava,efendime sölüüüm bi ayrıcalık,bööle mazur görün ayol,regl oldum ben,bağyanım ben olayı ile bi farklılık katmak istiyoruz.Kendimi de bu genelleme içine katıyorum,belkim ben de kendimden habersiz,bilinçsizce bööle olaylara giriyorumdur,şimdi ay ben yapmam dersem belkimde yalan söölemiş olarım,o yüzdendir trip atmadığımı,naza çekmediğimi,sinirli olmadığımı bildiğim halde yine de hata payı verdim kendime.

Ancak bayanlar bi konuda haklı.Çok sancı olabiliyo.Sancıdan önce de ,haliyle,bayanlar biraz gergin olabiliyo.Kaç günün vermiş olduğu stres,oldum mu acaba,olacak mıyım,oluyorum,ay acaba oldum da biyerlerim de iz miz oldu mu stresi,sonrasında abow o nalet karın şişkinliği,yüzde çıkan sivilceler,saçın şekil almaması,halsizlik,yorgunluk...Haliyle sancı öncesi dönemde fena.Sonrasında,gelen sancı.Sıç!Am göt meme.Sancı değil sanki 7.2 şiddetinde titreşimle tekme gelir,hem de çaktırmadan.Bazen bele,bazen kasıklara,bazen karna,yani vücudun bilimum yerlerine.Sancıyla beraber kan kaybı da şiddetlenir.Dolayısıyla o sancıyla insanlar kimseyi çekemez.Bundan dolayıdır kadınlar gergin olabilir.Hak verin,hak verin.Kanama ile çok detay vermedim kızlar,taam utanmayın,çekin elinizi yüzünüzden.Yeakyeakyeak.

Ve bi de tabi bu dönemlerde artan çikolata krizi,benim her daim var çikolata krizim,ı ıh seviyorum,sonrasında haznede artan sayı farkı,haliyle ardından çıkan,daa doğrusu artan sivilce sayısı,sonrasında cepte para kalmaması.Ne alaka mı para?Çikolataya verilen para değil,ulan alınan kilolar nası gidecek,spora gidilecek,diyetisyene gidilecek,oraya gidilecek.Taam taam abarttım!Susayım mı,hı bekle!

Gel gelelim erkeklere.Ağızlarında bi söz.Ayyy sen şimdi adetsin ya,ayyy gergin de olursun,amk trip atma olur mu bebeeem.Bana bu tür cümlelerle gelmez hiç bi arkadaşım,bilirler ki sancıdan konuşacak halim de yoktur,amma bu tür cümleyi birisi sarf ederse var ya asıl ama koyan ben olurum!Ama niye biz n'aptıııııgh demeyin ya da deyin, hemen söölüüüm:

- Ulan alt tarafı yaşınız küçükken işe yaramayan bi deriniz kesiliyo,3-5 günde toparlanıyosunuz,bunun hikayesi de acısı da ömür boyu gidiyo,biz her ay sancılar içinde resmen kan kusuyoruz(!).Sizin acınız ne kadardır,nasıldır bilmem de ben size sancıyı şööle anlatayım.Kasıklarınıza balyozla en sert şekilde darbe aldığınızı düşünün,nası hissedersiniz?

- Ulan eliniz minnacık kesilse bantlarsınız,kanıyo diye mızmızlanırsınız falan da filan,şööle düşünün,her saniye damla damla ya da yoğun bi şekilde kan kaybediyosunuz.Elleriniz ayaklarınız buz gibi,neden? Kan kaybı.Ne hissederseniz?Hele de anemi hastasıysanız ya da kan değerleriniz (-)'lerde geziniyosa,gelin de beraber sıçalım.

- Ulan sanki regl nedir ne değildir deneyim sahibiymişsiniz gibi mikmik konuşmanız var ya,resmen bööle gel beni öldür Üsturupsuz diyosunuz.Şimdi bana sorsanız,sünnetin acısı nasıldır diye bilemem,ne hissettiğinizi de anlayamam,anlatamam,sadece ve sadece anlamaya çalışırım,hissedemem yani, e siz nereden nası hissettiğimizi nası biliyosunuz?Bööle bilmiş bilmiş halleriniz var ya,resmen mikmik akıllı karılardan farksız oluyosunuz,çekilmiyi yani bilin.

O yüzden,ayyyyy bu dönemlerde bebeğim hemen de trip atıyosunuz diye bıkbık ortalarda konuşup da kendinizi maskara etmeyin ulan beyler.Kimse durduk yere trip atmaz,trip atıyo demek yerine,sancının can acıttığını düşünüp az biraz el atın da sancımız dinsin.

O yüzden,kızlar,erkekleri anlayışsızlıkla suçlamak yerine,ota boka sarmayın da regl yüzünden hasta muamelesi görmeyin,acınızı sancınızı içinize gömün,sessizce bekleyin.

13 yorum:

  1. regl doneminde butun erkeklerden nefret ediyorum hepsi anlayisli gozlerle bakip bibok anlamiyolar.
    bence her kadinin regl oldugu ilk gun okula gidiyosa okul ise gidiyosa is tatil olmali.ben sahsen kendime o tatili veriorum.o nasil bi agridir nasil bi sancidir hem kas gevsetici ilac hemde kalorfere yapisik uyumak anca kendime getiriyooo!
    cok guzel bi yazi olmus bizi anlatmissin anlasinlar artikkk

    YanıtlaSil
  2. @ed,
    Hepiciğine haksızlık etmem de şööle bişi var: Anlamazlar,ben de seninle aynı durumdayım,o sıcacık yataktan çıkasım yok da görev beklemez.Bi de bi de hani salak salak filmler var ya erkekler ağda yapıp kadın oluyo falan,he işte onlar da kan kaybetse,hele de yazın o sıcakta kaybedip pişik olsa falan...Of işte o zaman anlasalar...

    YanıtlaSil
  3. edepsizim hatunum... Bilimsel verilerden bahsedeyim sana. Regl dönemi ve özellikle öncesinde kadıların yüzde 95'i ruhsal olarak belirgin çökmeler yaşıyor. Bunun nedeni vücutta salgılanan progesteron hormonu. Bir de fiziksel olarak yaşanan acının bunun üstüne eklendiğini düşünürsek, asabi olmamız kadar doğal birşey olamaz. Karnımız, kasıklarımız ağrıyor, belimiz ağrıyor, üşüyoruz, vücudumuz şişiyor... oluyor da oluyor yani. anladığım kadarıyla sen şanslı yüzde beşlik dilimdensin. ama benim gibi yüzde doksanbeşin içinde olan hatunlara doktorların güzel tavsiyeleri var, biraz araştırmayla güzel diyetler ve ilaçlar bulunabilir. saygılar ve dahi sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. @KÇK,
    Bilime saygım sonsuz,haklısındır da cano ya abartmıyo mu bazı hatunlar,şimdi hani doğruya doğru.Sonra da erkeklerin maskarası oluyoz ulan!

    YanıtlaSil
  5. yavrum abartanlar elbette var, hem de abartan öyle bi abartıyo ki işi regl oluyom cinayet işlesem ceza almam haline sokuyorlar. ama erkekler de çok abartıyor:) normal bi arıza durumunda bile 'ne o lan aybaşın mı tuttu' tepkisini verenler de onlar. yani kadının arızaya geçmesi için illa regl olması lazım onların mantığına göre. çift taraflı bir abartma durumu söz kosunu senin anlıycaann.ha bana gelince asabiyet bi ölçüyse ayın otuz günü regl oluyom:))))

    YanıtlaSil
  6. @KÇK,
    Hacu işte ben de bundan yakınıyom,biz erkeklere malzeme veriyik,sonra da yok şu yok bu diyoruz,lan biraz sus,sancını,acını içinde yaşa:D Geriliyom ayağına regli malzeme etme:D

    YanıtlaSil
  7. Kadın ruhun dan anlamayan mal erkeklerin kalkmışı indirmek için bile olsa kadına ettiği laflar vardır o lafları söyleyenlrin alayına..

    Regl dönemi sancılı olur ya bir çok ex hatunum novalgine kullanırdı
    1-2 değil 2 kutu bitiren de olurdu bizler bi baş ağrısına 1 hap içerken sizlerin halini kestiremeyen mallara siktir çekerim.

    Regl zamanı kadın daha bir sevişgen oluyor
    bak o en iyi tespitim :D

    bi de o hali ile mastır yapması sancıyı çabuk alıyor

    ben onların dediğini halini yazdım doğrudur dedim üstelemedim

    bi de
    o elmayı yemeyecektiniz
    bizmi dedik ye yedir diye ne işimiz var bu dünya da amk
    çekin durun şimdi ne diyim size

    YanıtlaSil
  8. @Tutsi,
    Alnından,yüzünden,ellerinden öperim Tutsi ya.Nası da yazdın ettin çizdin.Erkek diliyle yazınca belki daa da etkili olur da hı alayı takmış bikaç cümleye.Det.

    Sevişgen durumuna gelince,e normaldir,yumurtalık olayı hedesihüdesi,vardır bilimsel bi açıklaması,bilemicem:p

    Ve,elma.
    İşte kadın aklı,kandil kandil şimdi olmayacak,sussiiimm de,bi de kader kısmet ne diyelim.

    YanıtlaSil
  9. şu mübarek sevgililer gününde tek dileğim sadece bir gün benimkiyle ruhlarımızın yer değişmesi, ama o gün sıradan bir gün değil, regl ataklarının tavan yaptığı gün.Nefes almaktan bile nefret ettiğim, kendi kendime hem ağlayıp hem küfür ettiğim gün. İşte o zaman anlarlar belki de o aptal espirileri yapmaktan vazgeçerler :) Ayrıca yazılarına bayıldım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. @duygutufekci,
    E ne diyeyim sabah sabah güldüm fena.Ne doğrusun,ne haklısın,e he ama beter olsunlar falan:D Ay ööle güzel beddua etmişin ki,yirim seni:D

    YanıtlaSil
  11. Çocukluğumda annemin her ay benden gizli gizli o kadar çok bezi neden gardrobundan çıkarıp da onlara uzun uzun baktığına anlam veremezdim hiç...

    Bazen onunla göz göze gelir, bana sırtını döner, muzır bir dudak gülümsemesiyle benim gözlerimden kaçırmaya çalışırdı o kadar çok bezi...

    Hele ki taharet bezlerimizin (o zamanın modern tuvalet kağıtları bezlerdi) yanına asılan o kocaman bezin "Herhalde büyükler büyük popolu oldukları için büyük taharet bezi kullanıyor, ama her gün yeni bir bez ne işe yarıyor... Yok ulan bunlar yer temizlik bezleridir muhakkak" gibi tam bir el uzaklığında duran o bezlere tuhaf tuhaf bakıp bakıp az sonra Marmara Denizi'ne doğru göndereceğim hacetimi mutlulukla yapar, balık hafızasına sahip o küçücük dimağımdan tuvalet çıkışı silip atardım bu düşüncelerimi...

    Annemin her ay karnındaki ağrılarını, kabızlıktan dolayı çektiği gaz ağrıları zanneder, "Yahu annem de her ay belli günler ne kadar çok kabız oluyor, sıçamıyo" diye düşünür, gülerdim... Hatta bir tekerleme ezberlemiştim nerden ezberlediysem, "Makas makas matitas, annemin kıçı tas, fasulye yemiş sıçamaz, tuvalete düşmüş çıkamaz" diye mırıldanırdım...

    Bir keresinde bu tekerlemeyi anneme söylemiştim de yüzümde 5 kıtalı dünya haritasını bir anda nasıl çıkartmıştı... Bazı zamanlar o kıtaları bir daha yüzümde hissetmemek için, ben de içerdeki odaya gider, ince bir sesle kıs kıs gülerek söylerdim... "Makas makas matitas.... .... "

    Derken bir gün o acı gerçekle karşılaştım... Bizim banyoda tavuk mu kesmişti annem yoksa? Yoksa ellerini mi kesmişti? Elinde o kocaman bezlerden ne çok vardı ve hepsi kanlıydı... Onları yıkıyordu... Öyle şoke olarak kalmıştım...

    "Anne noldu, bir yerini mi kestin, bu kan da ne?" diye soracak oldum... Şöyle okkalı bir küfürle birlikte, hastirlendim banyodan...

    Şok olmuştum, korkmuştum... Ama merak da ediyordum doğrusu... Ben ne yaptım ki, annem bana niye bağırdı ki? diye düşüne düşüne, gittim oturdum odama... İki ellerimi bağladım, somurtarak korku içinde beklemeye çalıştım...

    Aaa o da ne? Annem bir çikolata ile odama geldi, yüzünde gülümseme var... Bana doğru çikolatayı uzatırken, "Al benim güzel oğlum... Gel şöyle annesinin yanına" derken, az önceki o asabi kadın gitmiş, melek annem yerine gelmişti... Onun o halini görünce az önce korkmuşluğumun hıncını alıyordum ben de.... "Bana ne gelmicem, yemicem çikolatayı" (Oysa o çikolatı bir ısırışta mideme indirebilirdim...)

    Geldi, yanıma oturdu... Ve uzun uzun bana bir şeyler anlatmaya çalıştı...

    Ay dedi, aybaşı dedi... Ay deyince Aydede geldi çocuk aklıma, aybaşı deyince ev sahibimizin kiraya zam yaptığı aybaşılar geldi aklıma... Bir türlü anlam veremedim annemin anlattıklarına bir ilişki kuramadım o minik aklımla, gökyüzündeki ayla, evsahibi hakkında...

    O bezler annemindi. Ve her ay kullanacaktı... Bunun normal olduğunu, büyüyünce kız arkadaşlarım olursa onların da bu kadar çok bezlerinin var olduğunu anlattıkça ... "Ay dede, evsahibi, kira ..." iyi de o kanlar ne? Belki ay dede, aybaşılarda kirayı vermeyen evsahibine bir şeyler yapıyor, kadınların elleri kanıyor diye düşünürken...

    Kuku, koku ve kan üzerine 9 kısım tekmili birden ders saatim başlamıştı... Hayatın gerçeklerini öğreniyordum ilk kez... Pipimin kesilmesine de 1 sene kalmıştı... Kan, man... Aman Allah'ım herkeste pipi yokmuydu? Kuku da neydi be?

    YanıtlaSil
  12. İlk hayat bilgisi dersi olan anatomi dersimi anamdan almış, böyle muzır şeyleri öğrenmenin verdiği gurur ile bunu mahalledeki kızlara da satmaya başlamıştım...

    "Kızım bizde pipi, sizde kuku varmış... He he he, sizin kukunuz her ay kanayacakmış, he he he ..."

    Tabii kızlardan topluca: "Terbiyesiz, seni annene söylücez..."

    Ben de gevrek gevrek gülerek "Gidin söyleyin. Zaten annem bana söyledi ki bunları..."

    Kızlar yine toplu ağızdan: "Mazez teyze, Mazez teyze... Şu oğluna bir terbiye versene... Bizlere ayıp ayıp şeyler söylüyo..."

    Böyleydi o zamanlarda aldığımız ilk cinsel eğitimimiz, hayatın gerçeklerini pazar tahtalarının arasında öğrendik... Benim pipim bamya, onunki çengelköy salatası, o kızınki domates kırmızısı, yok bununki patlıcan, patlasın senin kocan... Falan, filan..."

    Ne zorlu günlermiş o günlerimiz ... Elbette kuku-pipi farkının yanı sıra daha büyüyene kadar, geçirdiğimiz tüm cinsel evrelerde yaşadığımız zorluklar, hepsi birer ayrı kitap olur...

    Şimdiki çocuklar öyle mi ya... "Her boku bilen adam" modundalar ...

    Hatta geçenlerde bir marketin birinde şahit oldum, ufak bir erkek çocuğu annesiyle alışveriş arabasıyla dolaşırken, ped'lerin bulunduğu bölüme gelince, "Anne bak senin pedinden. Alayım mı, alayım mı diye ısrar ediyordu... Annesi hafifçe başını salladı, çocuk iki tane pedi aldı arabaya koydu... Az ileride de biraz geride kalan annesine bağırarak: "Anne bu günlük pedlerden de alayım mı" dedi... Annesi çok sakin ve istifini bozmamış bir şekilde, "Tamam evdeki zaten azalmıştı, al oğlum" dedi...

    İçimden ay dede, aybaşı, evsahibi, kuku, koku ve kan derslerim hızlı şerit gibi gözümün önünden 16 milimetrelik film şeridi gibi geçti gitti... Zihnimden geçenler siyah-beyaz bir filmdi... Şimdi ise renkli, HD ve hatta 3D'li bir film gibi izliyordum, gözümün önünde yaşananları...

    Aradan 45 sene geçmişti ... Bu ülkenin çocuklarında neler neler değişmişti ...
    O cehalet günlerim için hayıflansam mı, yoksa bu modern zaman için sevinsem mi bilemedim...

    Şu üsturupsuz yazar, belki bir gün şu ağda olayını da yazar, ya da kadınlara özgü çok özel şeyleri (daha başka kaldı mı bilmem? Oooo dediğini duyar gibiyim) daha yazar ben de geçmişi hatırlar, onları sizlerle paylaşırım...

    İki nesil, 3 kısım tekmili birden biri genç bir kadın gözüyle, diğeri yaşlı bir erkek gözüyle aradaki farkı sizler de okurken yaşarsınız...

    Selamlar ...

    kocayurek ...

    YanıtlaSil
  13. @kocayurek,
    Hocam az öncede yazdım sayfada,yine yazayım:

    Siz öyle bir yazmışınız ki,yazacak kelimem kalmadı,tık yok.Amma daha neler var yazacağım hocam,hele bir ramazan bitsin gitsin de.

    Ve itiraf etmek gerekirse, özendim çocukluğunuza.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Vay Edepsiz!Ne Söyleyeceksen Söyle Hadi!