3 Ocak 2019 Perşembe

Bu Sidik Yarışını Kazanan Belli Oldu


Kadınların birbirine düşman olması doğası gereği biliyoruz da...

Ama bu sidik yarışının manası? Allah'tan s*kimiz yok, yoksa maazallah, kim daha uzağa işer diye yarışmaz mıydık?

Ben de dahil olmak üzere, belki de, bilemiyorum, her şeyi bir başkası için yapıyoruz. Başkası için yapılan düğünler, başkası için yapılan balayları, işte başkası için kutlanan doğum günleri, düzenlenen baby şavırlar ve sırasıyla sidik yarışını kaybetmemek adına doğrulan çocuk, çocuklar, çocuklarımız.

Geçenlerde birisiyle sohbet ediyoruz, tabi sohbet mi ediyoruz, yoksa attığı cakayı ağzım açık mı dinliyorum bilemem ama konuşmanın ana teması, 'Ay, biz 4 kız liseden mezun olduk, sonra aynı üniversite, ev arkadaşlığı derken, hepimiz üniversite hocalarıyla evlendik, herkes hamile, sıra bende' idi.

Şimdiye kadar her şeyi kendim için, kendi kafama göre yaşadığım için bu mantığı anlamıyorum, anlayamıyorum. Beyinleri nasıl çalışıyor, kan dolaşımı nasıl onlar da harbi bilmiyorum ama net benim kanım onların aksine doğru yolda ilerliyor, dolaşımım iyi. Çıkarcı karı zihiyeti mi desem yoksa harbi karı lan bunlar mı desem bunu da bilemiyorum.

Sırf başkası için yaşama kafası da zaten bana göre hiç olmadı.

***

Mesela, şu da var, kadın dünyasında sınıf ayrımı, sevgili Kraliçe de bile yok. Birleşik Krallık bile, bu kadar sınıf ayrımı ya da ne derler, sınıf farkı görmemiştir. Sosyal sınıf farkının anası da babası da atası da kadınlarda var. Tabi bu fark, mevcut yaş grubuna göre değişiyor, bence ilkokulda başlıyor bu sosyal sınıf farkı. Kokusuz ve kokulu silgisi olan kız diye başlıyor da yaş ilerledikçe maymun gözünü açtıkça, sınıf ayrımı baskıya dönüşüyor.

Tam evlendim, oh ulan kafam rahata erdi diyorum, 'çocuk ne zaman' sorusuna da alışırım diyorum yok anam, rahat veren yok! Mesela gurbette iseniz, orada böyle birlik beraberlik olsun, kadınlar el ele verelim falan diyorsun, yok!


'Ay seni party'e davet edecektik de darling, malum çocuklar falan, yani sen sıkılırsın, çocuğun yok' mesajı böyle Thor'un çekici gibi geliyor. Rakibine topu kaptırmamak adına çocuk yapan ve sonra da yaptığı çocuktan şikayet eden 'ayol bu okullarda kapanmasın evde çocuk falan kafam almıyor darling' modu iki yüzlülük değil de nedir?

Evlendikten sonra, çocuk yapmak, sonra ikincisi, sonra?

Tabi öncesinde, kariyeri olan bir kocayla evlenmek, ev-araba-zevkine göre çalışma hayatını elde etmek olmalı bu sidik yarışının yapılacaklar listesinde.

Anasının babasının evinde toplu taşıma aracına hiç binmemişçesine, dünyaya arabayla gelmişçesine, 'darling bir araba al, zaten sen ehliyeti alırsın' derken acaba karşındakinin ehliyeti var mı yok mu bilmeden?

Ne çok dolmuşum di mi!

Ben, Üsturupsuz, o kadar densiz hallerim oldu da yeminle bu kadar patavatsızı bir arada görmedim.

Hayatında, 1 lira bile kazanmamış karı milletinin, çocuk ve koca sidik yarışını izlerken gerçekten damarlarımı dikine dikine kesmek istedim. Sahip olduklarını düşündükleri şeylerin aslında hiç sahip olmadıklarını bildiklerinden bence bu sidik yarışı. Annemin bir lafı vardır, ne kadar doğru bilmem ama 'Kocası ile çocuğunu çok öven çok yanılır'.

'Hayır, bu kadar övdüğün kocanda bir gün birinin gözü kalır, sonra sap gibi kalırsın' demek geçti içimden de, kahvemi sessiz sedasız içmeye devam ettim.

Neden mi?

Kocası ile bir şey oldum sanan hatunlar var ya, onlardan kocalarını alırsan ne kalır? Hiç.

Bunu diyen eşimi severim.

Gerisini de kim severse sevsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vay Edepsiz!Ne Söyleyeceksen Söyle Hadi!